zondag 24 juli 2011

Laatste dag in BC



Laatste dag in BC. Het is triest en koud weer. Van mijn plan om de hele dag lui in de zon te gaan zitten komt niets van terecht. Spullen bij elkaar zoeken en af en toe omhoog turend naar C1 en verder. Ik werk mijn logboek verder bij en wacht op lunch en op avondeten. Ik heb hier niets meer te doen en dit voelt direct opgesloten. Van mij mag het nu direct morgen zijn, zodat we hier weg kunnen, terug naar Subashi en verder naar Kashgar waar de luxe weer wacht van een warme douche, een scheerbeurt, een normaal bed, een normaal toilet of een lekkere ijsco... Vreemd dat ik dit pas het meeste ga missen als het bijna weer zover is. Bij het avondeten horen we van de klimmers uit Singapore dat ook zij geen toppoging meer gaan doen, terwijl ze nog ruim een week de tijd hebben. Hun dragers en gidsen hebben hun blijkbaar weten te overtuigen want die zie ik met een brede glimlach door het basiskamp stappen...
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten