vrijdag 15 juli 2011

Opnieuw sneeuw



Opnieuw heeft het vannacht gesneeuwd en wanneer we de tent openritsen is het bewolkt en somber. Wat een raar weer. We wachten en blijven nog eens een uur in de slaapzak liggen. Ook de Oostenrijkers maken nog geen aanstalten om omhoog te gaan. Tot C2 zit er vandaag zo niet niet in. Ik wil niet achter het spletenterrein tussen C1 en C2 komen te zitten als het slechte weer komt. Mij lijkt het het beste om vandaag zo hoog mogelijk te gaan en daar de tent op te zetten en te slapen. Op die manier hebben we in ieder geval alvast een hoger depot en een hogere nacht. Maar Vadim maakt niet echt aanstalten om omhoog te gaan. Hij heeft veel last van zijn keel en blijft naar buiten naar het weer kijken. De Oostenrijkers melden dat ze vandaag niet hoger gaan. De drie Belgen gaan morgen omhoog, maar Vadim blijft twijfelen. Ik pak de planning er nog eens bij en teken de verschillende varianten uit. We moeten morgen omhoog maar ik voel dat het er voor Vadim niet meer in zit. Uiteindelijk komt het hoge woord eruit en zegt hij dat ik morgen maar met de Belgen omhoog moet. Voor hem zit het erop... Een behoorlijke deuk in de planning en in het vervolg van de expeditie, maar het is niet anders. Ik ga morgen sowieso omhoog voor een poging naar C2. Een lange route op sneeuwschoenen.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten