donderdag 23 juni 2011

Zonder expeditieleider ...

Heel lang hoef ik niet te wachten op het antwoord op de vraag of Serge mee naar China kan. Niet dus. Zijn visum blijft geweigerd en dus blijf ik alleen met Vadim nog over. Geen expeditieleider.. Wat een tegenvaller. Vanuit Rusland krijg ik een email van Andrey Ershov of ik nog wel doorga. Natuurlijk, ik heb tenslotte alles al geregeld. Ik heb mijn vliegtickets betaald, mijn logistieke kosten betaald, mijn Chinees visum in mijn paspoort en drie weken vrij van mijn werk. Nu afzeggen en niet gaan zou teveel kosten en daarbij heb ik me ook ingesteld om naar de Muztagh Ata te gaan en een poging te doen om op de top te komen. Hopelijk zal Vadim hetzelfde denken en zal ook hij de reis door laten gaan. De komende dagen zal ik meerdere keren met Andrey mailen over de voorbereidingen van de expeditie aangezien er nu wel wat vragen voor me open blijven staan. Drukke dagen dus, iets meer dan een week voor vertrek naar China...