maandag 27 juni 2011

IJsland en Kyrgyzstan

Email van Satcomm over de Belgische expeditie met daarin meer over hun contactgegevens en het nummer van hun satelliet telefoon. Ook krijg ik van Eddie het nummer van de satelliet telefoon die ik meekrijg. Op dit moment is dat nummer echter nog met een Nederlandse echtpaar een reis door IJsland aan het maken, zodat ik hem pas vlak voor vertrek kan ophalen. Met deze Iridum 9505 telefoon ben ik niet afhankelijk van het Chinese mobiele telefoon netwerk wat volgens sommige bronnen in het basiskamp en zelfs in Kamp 1 beschikbaar zou zijn. Ook kan ik met de satelliettelefoon deze BLOG updaten door middel van korte SMS berichten. Het Belgische team vertrekt woensdag 29 juni om eerst een acclimatisatie tocht te maken in Kyrgyzstan. Hopelijk kan ik nog contact met ze krijgen voor hun vertrek anders zie ik ze pas ergens op de Muztagh Ata in het basiskamp.
.