donderdag 23 juni 2011

Groot probleem...

Vandaag twee gemiste oproepen op mijn telefoon. Op weg naar huis zie ik dat ik ook een SMS van Serge heb gemist. Slecht nieuws. Hij is vandaag in Den Haag geweest bij de Chinese consul voor het aanvragen van zijn visum, maar dit is geweigerd!! Wat nu? Ik bel Serge direct op en hij bevestigd het. De Chinese ambassade weigert een visum te verlenen aan hem. Onbegrijpelijk. We hebben kort overleg wat de mogelijkheden zijn en Serge zal het morgen nog eens proberen, met een uitgewerkte brief wat en hoe en waarom hij het visum voor China wil hebben. Een behoorlijke kink in de kabel. De vliegtickets zijn tenslotte al gekocht en in mijn paspoort prijkt al een Chinees visum. Erg spannend nu dus, zou Serge over minder dan twee weken überhaupt mee kunnen naar Muztagh Ata...?
.