dinsdag 12 april 2011

Expeditie deelnemers gezocht

Deze week stuur ik een mail naar verschillende mensen waar ik al eens mee geklommen heb. We willen graag met een groter team naar de Muztagh Ata, om bijvoorbeeld de kosten voor lokaal vervoer en de klimvergunning kunnen delen. De mail is kort en krachtig en echt veel informatie en details heb ik op dat moment nog niet.

Al snel komen de eerste reacties op mijn email terug, maar zoals ik al een klein beetje verwacht met zo’n korte voorbereidingstijd, zijn er geen extra deelnemers. Ons team zal dus klein blijven. Naast Serge en ik zal Vadim ook bij ons aansluiten. Een cameraman uit Moskou die oorspronkelijk uit Omsk komt. Serge laat weten dat eenmaal op de berg er nog meer klimmers van een bergsportclub uit Omsk zullen zijn, waarmee we kunnen samenwerken. Het lijkt er dus op dat ik de enige Nederlander tussen een groep Russen zal zijn. Een uitstekende mogelijkheid om mijn Russisch weer te kunnen bijspijkeren!

.